可愛い国 / Schattig Landje / Cute Country

2013年5月27日

枕カバーを作った / Kussenslopen

Filed under: オランダ, 縫う — タグ: , , , , — セレネ @ 20:43

昨日、枕カバーを作った。
布は前に住んでいた部屋のカーテンで使ってた(カバーなしの枕も写真にある)。
写真にクリックして「2011年10月の引越し」の話が読める。

Gisteren had ik twee kussenslopen gemaakt van één van de restjes van de gordijnen (die in mijn vorige kamer hingen). Ik heb nog een restje over van hetzelfde formaat, maar die laat ik nog even in mijn stoffenbak liggen. De kussens zonder sloop zijn ook te zien op de foto van mijn vorige kamer. Als je op de foto klikt ga je naar mijn weblogstukje over mijn verhuizing (Japans met een paar Engelse beschrijvingen van wat er op de foto staat).

2013年5月26日に作った枕カバー

2011年10月:新しい部屋

12件のコメント »

  1. Je bent lekker groen bezig!

    コメント by sprokkelen — 2013年5月27日 @ 22:48

    • Groen is mijn lievelingskleur 🙂

      コメント by セレネ — 2013年5月28日 @ 09:48

      • ja, dat is duidelijk te zien. Woon je in een groene container?

        コメント by sprokkelen — 2013年5月28日 @ 12:34

        • Ik zat in een gele, maar de binnenkant was wel heel groen 😛 Groene vloer, groene gordijnen, groene kussens/beddengoed/handdoeken/theedoeken/washandjes/kleren/etc 😛

          コメント by セレネ — 2013年5月28日 @ 13:20

  2. Ik herken in de link de containers inde Uithof.

    コメント by sprokkelen — 2013年5月27日 @ 22:54

    • Precies, daar heb ik gewoond 🙂
      Alleen nu moeten alle studenten eruit, want ze willen de deelnemers aan de jeugd-olympische-spelen erin laten logeren. Daarna gaan de spaceboxen naar een andere locatie: http://www.dub.uu.nl/artikel/nieuws/groen-licht-voor-plaatsing-spaceboxen-rijnsweerd.html
      Ik woonde er in 2012 en toen hoorde ik: eind december moeten ALLE studenten uit de spaceboxen zijn. Maar ik zou stage gaan lopen van september t/m november, dus de keuze was: verhuizen in de zomervakantie en zelf iets zoeken, of verhuizen in december en hopen dat er dan wat geschikts zou zijn, of wachten tot de woningcorporatie iets zou aanbieden (want dat moeten ze, maar dan kunnen ze zelfs een hele kleine kamer aanbieden in een gezamenlijke studentenflat). En ik wilde persé alleen wonen, net zoals in de spacebox, vanwege mijn allergieën. Dus ben ik maar in de zomervakantie verhuisd en zit ik dus al bijna een jaar niet meer in de spaceboxen ook al wonen daar nu nog steeds mensen (die er nu wel écht uitmoeten).

      コメント by セレネ — 2013年5月28日 @ 10:05

      • o dat is die andere reactie van me voorbarig. Zoon1 heeft in de Archimedeslaan gewoond, in die oude hogeschool. Grappige kamer: 2 meter breed, 7 meter diep en 3 meter hoog. Net of de kamer op zijn zijkant ligt.

        コメント by sprokkelen — 2013年5月28日 @ 12:38

        • Dat is best wel klein, maar wel handig dat het plafond zo hoog is, kun je hoge kasten neerzetten 😛 Al heb ik ook in een kamer gewoond van ongeveer 2 bij 7 meter (denk ik dat het was), maar dat was bij opa en daar had ik ook de beschikking over de rest van het huis (dus de badkamer, wasmachine en keuken zaten niet ook nog eens in de kamer erbij).
          Spacebox was wel een beetje klein (21 m2) maar dat was wel inclusief een keukentje en badkamertje.
          21 m2 klinkt groot, maar de keuken+badkamer+ingang nemen al 4,1 m2 in. En omdat er een verhoging in zit, waar je eigenlijk alleen maar een bed op kon zetten, en de wanden ook nog schuin naar elkaar toeliepen, heb je weer een stuk minder mogelijkheden qua inrichting. Andere mensen hadden hun bureau op de verhoging gezet, maar ik zag mezelf er dan vanaf rollen met de bureaustoel 😛

          コメント by セレネ — 2013年5月28日 @ 13:42

          • haha, Zoon had een hoogslaper gemaakt, zijn fiets hoog gehangen. Ik had voorgesteld om inderdaad het bureau op een verhoging te zetten, en dan de ruimte eronder te gebruiken als bergruimte, maar hij dacht hetzelfde als jij.

            コメント by sprokkelen — 2013年5月28日 @ 13:49

            • Mijn fiets stond buiten, vastgeketend aan de metalen palen waarop de spaceboxen stonden 😛 Je kon geen gaten boren in de spaceboxmuren dus dat sloot ook al meteen heel veel dingen uit (geen extra planken aan de muur etc).

              コメント by セレネ — 2013年5月28日 @ 13:53


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply /ここにコメントを書いてください

WordPress.com Blog.

